Lenkkeily New Yorkissa

Lenkkeily New Yorkissa

Lenkkeily New Yorkissa, esimerkiksi Central Parkin halki, pitkin Hudsonjokea tai Brooklynin sillan yli, saa sinut tuntemaan olosi oikeaksi newyorkilaiseksi. Itsekin sprinttaan usein – kotiovelleni pizzakuskin saapuessa. Kokosin tähän kuitenkin Manhattanin parhaita paikkoja lenkkeilyyn niille, jotka tykkäävät kuntoilla. Tiesitkö, että voit tehdä useita eri kierroksia, jotka ohittavat kaupungin tunnetuimmat nähtävyydet? Tämä on loistava vaihtoehto, jos New York Marathon on sinulle vähän liikaa, mutta haluaisit silti tehdä juoksulenkin kaupungilla.

Lenkkeily Central Parkissa

Tunnetuin paikka lenkkeilyyn New Yorkissa on tietenkin Central Park. Paikalliset suuntaavat sinne kohottamaan kuntoaan. Central Parkin halki kulkee päällystetty tie, joka on jaettu omiin kaistoihinsa pyöräilijöille, jalankulkijoille ja ajoneuvoille. Tämä on hyvä ja turvallinen paikka juoksulenkille. Koko kierros Central Parkin halki on lähes 8 kilometriä pitkä, mutta voit myös halutessasi oikaista puiston halki poikittaissuunnassa. Haluaisitko tietää lisää juoksureitin varrella olevista nähtävyyksistä? Siinä tapauksessa ota osaa tälle rennolle juoksulenkille Central Parkin halki. Tämän 5 kilometrin opastetun juoksulenkin aikana opas kertoo sinulle kaiken näkemisistänne nähtävyyksistä Central Parkissa. Onko sinulla energiaa lähteä pidemmälle juoksulenkille? Sitten tämä 6,5 kilometrin Central Parkin juoksulenkki on sinua varten.

Ericin vinkki: Jos suunnittelet juoksulenkkiä Central Parkissa, suuntaa sinne aikaisin aamulla. Myöhemmin päivällä puisto voi olla todella ruuhkainen. En suosittelisi menemään Central Parkiin myöskään illalla, sillä se ei ole kovin turvallinen paikka hämärän tullen. Muista myös ottaa mukaasi MetroCard siltä varalta, että olet sattunut juoksemaan itsesi uuvuksiin hyvännäköisen newyorkilaisen perässä ja olet liian väsynyt juoksemaan takaisin.

Juosten Brooklynin sillan yli

Brooklyn Bridge on toinen tunnettu kohde, johon voit tutustua juosten. Voit mennä metrolla Brooklyniin ja juosta takaisin Manhattanille. Jos olet syönyt liian monta hotdogia matkasi aikana, voit myös juosta ensin Brooklyniin ja sieltä takaisin. Muistathan pysähtyä silloin tällöin matkan varrelle ihailemaan kaupunkimaisemia. Voit lähteä mukaan Brooklynin sillan juoksukierrokselle. Tämän opastetun juoksulenkin aikana ylität Brooklynin sillan ja Manhattan Bridgen ja jatkat Chinatownin halki. Kierros päättyy City Hallin luo.

Juoksulenkki Manhattanilla

Manhattanilta löytyy myös useita muita paikkoja, jotka sopivat lenkkeilyyn. Ne saattavat olla vähemmän tunnettuja, mutta silti yhtä kivoja. Voit jopa hölkätä Times Squaren ruuhkaisen ympäristön halki. Osallistumalla Running Tour over The Crossroads of the World -juoksulenkille tutustut oppaan johdolla matkan varrella Times Squareen, Grand Central Stationiin ja Rockefeller Centeriin.

Mikäli haluat nähdä kulttuurien kirjoa ja tutustua kaupungin monimuotoisuuteen, voit ottaa osaa Immigrant Running Tourille. Opas vie sinut SoHoon, Little Italyyn, Chinatowniin ja Lower East Siden pienille kaduille. Lenkin päätteeksi saat palkkioksi kupin kahvia paikallisessa kahvilassa.

Voit myös tutustua juosten New Yorkin väestön historiaan Lower Manhattanilla. Tällä alueella siirtolaiset saapuivat maahan ja jättivät jälkensä South Street Seaportiin ja City Halliin. Lähde America’s Roots Running Tourille tutustumaan näihin historiallisiin paikkoihin. Matkan varrella ohitat myös Ground Zeron ja 9/11-muistomerkin.

High Line Park on New Yorkissa myös vierailun arvoinen, ja se on ideaali paikka aamulenkille. Osallistuessasi The Village Running Tourille tämä puisto on vain yksi lukuisista viehättävistä paikoista, joihin tutustut reitin varrella. Juokset West Villagen halki pitkin hiljaisia katuja ja ohitat useita teattereita ja ravintoloita. Jos käy tuuri, saatat jopa bongata julkkiksen kierroksen aikana.

Jatkamalla tämän sivun käyttöä hyväksyt evästeet ja yksityisyyskäytännöt. Lue lisää tästä.

Tilaa uutiskirje


Hae lippuja
alkaen
saakka
Hae lippuja